Kezelési módszereink

A legmodernebb kezelési módszereket alkalmazzuk. Lendületes, fiatalos kezeléseinken a hagyományos gyógytornát speciális terápiás módszerrel egészítjük ki.

Preventív gerinctréning

Manapság az ülőmunka elterjedésének kövezkezményeként egyre gyakoribbá váltak a mozgásszegény életmódból, helytelen testtartásból eredeztethető különböző mozgásszervi problémák (derék-, hát-, és nyakfájdalom; ízületi problémák; fejfájás). Rendkívül fontosnak tartjuk a fejlett országokban már elterjedtté vált preventív gerinctréninget, mely magába foglalja mind a manuális technikákat, mind egy olyan célzott izomerősítést és strechinget tartalmazó mozgásprogram kialakítását, melyet később pácienseink önállóan is tudnak végezni. A mozgásprogramokat egyéni állapotfelmérés után alakítjuk ki egyénre szabottan a beteg igényeinek megfelelően. mindezzel hozzájárulva egészségük fenntartásához, a különböző mozgásszervi betegségek kialakulásának elkerüléséhez.

Kiknek ajánljuk: Ülő életmódot folytató személyek, gerincproblémákkal küzdők, mindazoknak, akik szeretnék megelőzni a gyakran kialakuló mozgásszervi panaszokat, szeretnék izmaik, ízületeik egészségét preventív módon megőrizni.

Kineziotaping

Kezeléseink kiegészítéseként gyakran használjuk kineziotape alkalmazását. A kineziológiai tapasz egy rugalmas pamutanyagból készült, bőrre ragasztható tapasz, melynek segítségével a bőr és a szövetek fellazulnak, javul a vérkeringés, a fájdalom és a mozgáskorlátozottság hatékonyan, mellékhatások nélkül csökkenthető.A szalag nagy előnye, hogy a felhelyezés módjától függően a szalag képes duzzanat csökkentésére, ízületek stabilizálására, vérkeringés javítására, valamint tehermentesítésre.

Kiknek ajánljuk: Ficamok, húzódások, sportsérülések, gerinc- és végtagfájdalmak, valamint duzzanat esetén, műtéten átesett rehabilitálódó személyek

Műtét utáni rehabilitáció

Az ortopédiai és traumatológiai műtétek elengedhetetlen hozzátartozója a megfelelő rehabilitáció. A kezdeti állapotfelmérést követően a műtétek típusától függően célunk a fájdalom csökkentése, a minél korábbi mobilizálás, a szövetek lazítása, ízületek mozgáspályájának helyreállítása, valamint a megfelelő funkció mielőbbi visszanyerése. Kezeléseink során nagy figyelmet fordítunk a manuális technikák alkalmazására, melyet minden esetben fizioterapeuta által kontrollált gyógytorna is követ. Ennek érdekében kezdetben heti több alkalommal, majd a fizioterápia folyamatának megfelelően csökkenő időközönként végezzük kezeléseinket, melyet követően betegeink panaszmentesen térhetnek vissza hétköznapjaikba.

Kiknek ajánljuk: Műtéteken átesett, rehabilitálódó személyek

Sportrehabilitáció

Sportsérüléseket követően a sportorvos, traumatológus által felállított diagnózis alapján kezdődik meg a fizioterapeuta által kontrollált sportrehabilitációs folyamat. A kezelések során a beteg adott állapotához igazítjuk a rehabilitációs folyamatot, mely során kifejezett figyelmet szentelünk a funkcionális erősítésre, flexibilitás fejlesztésére, állóképesség fenntartására, kompenzatórikus mozgások kialakulásának elkerülésére. A sikeres sportrehabilitáció a sportba való visszatérés esetén ér véget, mindemellett célunk olyan gyakorlatok megtanítása, melyek gyakorlásával csökkentjük az ismételt sérülés kialakulásának veszélyét.

Kiknek ajánljuk: Gyulladások,zúzódások, rándulások, ficamok, szalagsérülések, törések esetén

McKenzie terápia

A McKenzie terápia a mechanikai eredetű mozgásszervi problémákra használt speciális vizsgálati és kezelési módszer. A tévhittel ellentétben, nemcsak a gerinc mechanikai eredetű problémáira lehet használni.
Az első alkalom során széles körűen kikérdezzük páciensünket állapotáról, panaszairól; melynek következtében átfogó képet kapunk páciensünk mindennapjairól, felmerülő problémáiról, melyből gyakran már következtethetünk a probléma eredeti okára. Ezt követi egy fizikális vizsgálat, mely során páciensünk speciális mozdulatokat végez instrukcióink alapján, figyelve a fájdalom és mozgásterjedelem jelenlétét, változását. A vizsgálat eredményének függvényében az általunk megtanított, személyreszabott gyakorlatokat a páciens otthonában, munkahelyén önállóan végezheti az előírt módon, melynek hatása már pár alkalom után érezhető.
A kezelés célja a fájdalom megszüntetése és a teljes mozgásterjedelem visszaállítása. Kisugárzó tünetek esetén az első legfontosabb cél ezeknek a megszüntetése. A gyakorlatok rendszeres ismétlése során ezek a tünetek a „perifériáról” egyre közelebb kerülnek a gerincoszlophoz, azaz centralizálnak.
A McKenzie terápia beteg bevonására és aktív részvételére törekszik, annak
érdekében, hogy minél hamarabb megoldja az akut problémát, és megelőzze az esetleges kiújulásokat.

Kiknek ajánljuk: Ülőmunkát végző személyek, derékfájással küzdők, alsó végtagba sugárzó panaszokkal küzdők, fizikai munkát végző személyek

Komplex alsó végtag rehabilitáció

A komplex alsó végtagi rehabilitációs kezelés első alkalma során kikérdezzük a beteget panaszairól, majd egy fizikális vizsgálat során elemzi és feltárja a probléma okát.  A diagnózis felállítása után a beteg kooperációjával megtörténik a kezelési terv összeállítása, majd a rehabilitáció folyamatának elindítása. A kezelések során a panaszok függvényében klasszikus, a fizioterapeuta által kontrollált gyógytorna gyakorlatokat alkalmazunk, melyet manuális terápia (szövetek lazítása, ízületek mobilizációja) kísér. A kezeléseket a tünetek függvényében fizikoterápiás kezelésekkel (terápiás
ultrahang, elektroterápiás eljárások) egészítjük ki.

Kiknek ajánljuk: Azoknak a pácienseknek, akik ortopédiai műtéten (protézis, arthroszkópia, stb) estek át, vagy műtéti beavatkozást nem igénylő traumák után gyógytornára szorulnak vagy valamilyen mozgásszervi panasszal rendelkeznek, illetve azoknak akik ízületeik, izmaik egészségét preventív módon szeretnék megőrizni.

Váll-vállöv rehabilitáció

A vállízület a testünk egyik legmozgékonyabb és legnagyobb terhelésnek kitett része, ezért nem meglepő, hogy nagyon gyakoriak a sérülései és a különböző fájdalmai. Nagyon fontos, hogy az első konzultáció során alaposan kikérdezzük és megvizsgáljuk a beteget, hogy el tudjuk dönteni mi okozza a problémát (műtét, gyulladás, mozgáspálya beszűkülés, izomszakadás, instabilitás, túlterhelés vagy esetleg a nyaki gerincből eredő fájdalom, stb). A kezelések során elsődleges cél a teljes mozgáspálya visszaállítása manuális kezelés, izomlazítás és passzív mobilizáció segítségével; ezt követi a célzott izomerősítés a mindennapi optimális funkciók visszanyerésének érdekében.
Szükség esetén fizikoterápiás kezeléseket is használunk gyulladáscsökkentés és fájdalomcsillapítás céljából.

Kiknek ajánljuk: Váll-vállövi panaszokkal küzdők, karba kisugárzó fájdalommal rendelkezők, ortopédiai műtéten átesett személyek, mozgásszervi panaszokkal küzdők

Arcideg bénulás

Az arcideg bénulás rehabilitációja, amely a leggyakoribb az agyidegi sérülések közül, különösen fontos nemcsak arcunk mozgása, hanem a mindennapi kommunikáció, és a másokkal való kapcsolatteremtés szempontjából.
Betegvizsgálat során a legfontosabb szempontok, amiket figyelembe kell venni, hogy mi okozta a bénulást (nyomás, gyulladás, trauma, műtét, daganat, Herpes Zoster vírus), milyen gyógyszeres vagy esetleg műtéti kezelést kapott a beteg, mióta áll fenn a probléma. Már az első alkalommal tájékoztatnunk kell a pácienst, hogy az idegi sérülések rehabilitációja hosszú idő és a javulás folyamata általában hullámzó.
Kezelések során lazító masszázst, lágyrésztechnikákat, speciális (aktív, vezetett aktív, passzív) feladatokat végeztetünk a beteggel szelektíven a mimikaizmok erősítésére és megtanítjuk az otthoni, lehetőség szerint tükör előtt végzendő feladatokat.

Kiknek ajánljuk: Arcideg bénuláson átesett személyek